luni, 12 martie 2012

Mucenici moldovenesti

Anul acesta am hotarat sa prepar si eu mucenici moldovenesti. Si fiindca ne aflam in Postul Pastelui, am cautat pe internet o reteta de mucenici moldovenesti de post. Am ales reteta de pe barbatlacratita.blogspot.com. Haideti sa vedem ce a iesit!

Ingrediente aluat:
  • 600 grame faina
  • 250 mililitri apa
  • 100 mililitri ulei
  • 1 plic de drojdie
  • 2 plicuri de zahar vanilat
  • 1 esenta de vanilie
  • 1 praf de sare
  • nuca
Ingrediente sirop:
  • 200 grame zahar
  • 300 mililitri apa
  • 1 esenta vanilie
Apa calduta se amesteca cu uleiul, drojdia, praful de sare, zaharul vanilat si esenta de vanilie. Incorporam faina, pana obtinem un aluat nelipicios.


Il acoperim cu un prosop de bucatarie si il lasam la cald sa creasca, 1/2 ora, pana isi dubleaza volumul.


Din bilute de coca se formeaza rulouri pe care le transformam in "opturi". Au iesit 24 de mucenici.


Se introduc in cuptorul incalzit in prealabil. Se vor coace in 30-35 minute la o temperatura de 200 grade C.


In timp ce mucenicii se "bronzeaza" in cuptor, putem prepara siropul. Fierbem ingredientele 15 minute.
Cand mucenicii sunt suficient de "bronzati" ii scoatem din cuptor si ii lasam sa se racoreasca, apoi ii scufundam in sirop unul cate unul.


Siropul ramas se toarna in tava peste mucenici.
Dupa ce i-am scaldat bine in sirop, ii ungem cu miere.


In final presaram nuca pisata peste mucenici si gata.


Pofta buna!!!

Ce as schimba, dupa ce am experimentat aceasta reteta?
Siropul l-as prepara si cu miere, nu doar cu zahar. "Opturile" le-as face mai apropiate ca sa nu mai cada nuca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu